غلبه بر ترس از بیمارستان: 26 نکته برای تجربه ای آرام و ایمن

مرحله 1: ترس خود را درک کنید

  1. منبع ترس خود را شناسایی کنید: به تجربیات گذشته خود فکر کنید و سعی کنید علت اصلی ترس خود را مشخص کنید. آیا این محیط ناآشنا، روش های پزشکی یا چیز دیگری است؟
  2. علائم فیزیکی را بشناسید: زمانی که به بیمارستان رفتن فکر می کنید به واکنش های فیزیکی بدن خود توجه کنید. آیا احساس اضطراب، حالت تهوع یا تنگی نفس می کنید؟
  3. احساسات خود را بپذیرید: احساسات خود را بپذیرید و سعی نکنید آنها را سرکوب کنید. بدانید که احساس ترس یا عصبی بودن در یک محیط بیمارستان طبیعی است.

مرحله 2: خود را آماده کنید

  1. درباره بیمارستان بیاموزید: در مورد خدمات، امکانات و کارکنان بیمارستان تحقیق کنید. دانستن اینکه چه انتظاری دارید می‌تواند به کاهش برخی از ترس های شما کمک کند.
  2. از قبل برنامه ریزی کنید: فهرستی از سوالاتی که باید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید تهیه کنید و یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را برای حمایت همراه خود بیاورید.
  3. یک وسیله راحتی بسته بندی کنید: چیزی از خانه بیاورید که احساس راحتی بیشتری داشته باشید، مانند پتو یا بالش مورد علاقه.

مرحله 3: ایجاد یک شبکه پشتیبانی

  1. یک فرد پشتیبان بیاورید: همراه داشتن یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده می‌تواند از حمایت عاطفی برخوردار باشد و به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
  2. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ملاقات کنید: قبل از قرار ملاقات، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ملاقات کنید تا در مورد ترس ها و نگرانی های خود صحبت کنید. آنها میتوانند به شما اطمینان دهند و به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند.
  3. به یک گروه پشتیبانی بپیوندید: بسیاری از بیمارستان ها گروه های حمایتی را برای بیماران با شرایط مشابه ارائه می دهند. پیوستن به یک گروه پشتیبانی می‌تواند فضای امنی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و ارتباط با دیگرانی که درک می‌کنند در حال انجام آن هستند، فراهم کند.

مرحله 4: تکنیک های آرامش را تمرین کنید

  1. تمرینات تنفس عمیق: نفس های آهسته و عمیق از طریق بینی و از طریق دهان خارج کنید. این می‌تواند به آرامش اعصاب شما و کاهش اضطراب کمک کند.
  2. آرامش پیشرونده عضلانی: گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف بدن خود را منقبض کرده و سپس شل کنید، از انگشتان پا شروع کنید و به سمت سر حرکت کنید.
  3. تجسم: خود را در مکانی آرام و امن، مانند یک ساحل یا یک چمنزار کوهستانی تصور کنید. احساس آرامش و آرامش خود را تجسم کنید.

مرحله 5: حاضر و متمرکز بمانید

  1. موضوع حواس پرتی بیاورید: یک کتاب، موسیقی یا یک پازل بیاورید تا حواس شما را از محیط اطراف پرت کند.
  2. روی نفس خود تمرکز کنید: به نفس خود توجه کنید و سعی کنید بر حس حرکت هوا به داخل و خارج از بدن خود تمرکز کنید.
  3. ذهن‌آگاهی را تمرین کنید: بدون قضاوت به لحظه حال توجه کنید. روی حواس و احساسات بدن خود تمرکز کنید.

مرحله 6: به دنبال کمک حرفه ای باشید

    1. درمان را در نظر بگیرید: اگر ترس شما از بیمارستان بر توانایی شما برای دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم تأثیر می‌گذارد، به دنبال کمک از یک متخصص سلامت روان باشید.

mental health-سلامت روانی

  1. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید: ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می‌تواند راهنمایی و منابعی برای مدیریت ترس و اضطراب شما ارائه دهد.
  2. یک تور را در نظر بگیرید: بسیاری از بیمارستان ها برای بیماران و خانواده هایشان تور ارائه می دهند. این می‌تواند به شما کمک کند تا با بیمارستان بیشتر آشنا شوید و ترس خود را از ناشناخته ها کاهش دهید.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...